World/nl

From Satisfactory Wiki
Jump to: navigation, search
Concept kunst van de Satisfactory wereld.

Satisfactory speelt af op één enkele World (of "Map"). De wereld is handgemaakt en er is geen procedurele generatie.[1] De wereld is 30 km2 (of 5.4 km x 5.4 km).[1] Er zijn verschillende omgevingen op de planeet waaronder woestijnen, bossen, meren, grass velden, bergen, grotten, en vreemd buitenaards terrein.[2][3] Het landschap kan op geen enkele manier veranderd of aangepast worden.[4] Er is geen veranderend weer in de wereld,[5] maar er is wel een dag/nacht cyclus. Ondanks dat sommige machines rook uitstoten is er geen concept van vervuiling aanwezig.[6]

Start locaties[edit | edit source]

De speler kan kiezen uit één van de drie locaties om in te starten: de grasvelden, de rotsige woestijn, of het noordelijke bos.

Grasvelden[edit | edit source]

Een groot open gebied dat plat is en heeft veel voorkomende groepjes biomassa, dit maakt het bouwen makelijker maar de afstanden langer.

Rotsige woestijn[edit | edit source]

Een kale middelmatig groot gebied grensend aan de zee die vooral plat is, met mooi gebalanceerde afstanden en bouw mogelijkheden, maar gelimiteerde biomassa.

Noordelijke bos[edit | edit source]

Een klein maar weelderig bergachtig gebied omgeven door gevarieerde biomes, dit maakt bouwen moeilijker maar biomassa een veel voorkomend material.

Wereld lading[edit | edit source]

Ongeacht van waar je je in de wereld begeeft en welke delen ingeladen zijn zullen je fabrieken en voertuigen doorgaan met functioneren.[7]

Easter Eggs[edit | edit source]

Easter egg 1: HUB Terminaal - Nadat de HUB geüpgrade is naar level 5 en de M.A.M. toegevoegd is. Meerdere terminalen zullen verschijnen, een van die zal een “friends list” open hebben staan met bekende aanhangers van Satisfactory en andere mensen in de community ervan. De andere monitoren hebben ook kleine Easter eggs op ze.

Easter egg 2: Lizard Doggo - Een vriendelijke buitenaardse fauna bekened als de “lizard doggo” kan geaaid en bevriend worden in het spel. De lizard doggo is een populair icoon geweest in de gemeenschap sinds zijn eerste verschijning in de Satisfactory E3 trailer.

Referenties[edit | edit source]